پایاننامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد
رشته نوازندگی موسیقی ایران
عنوان بخش نظری:
بررسی نی نوازی در دوره قاجار
استاد راهنما:
دکتر حسین میثمی
عنوان بخش عملی:
نوازندگی ساز نی در دستگاه شور و آواز کرد بیات
استاد بخش عملی:
محمد علی کیانی نژاد
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
وضعیت ساز نی و نی نوازان در دوره قاجار 1
بخش اول
تاریخچه مختصر قاجار 2
وضعیت موسیقی در دوره قاجار 2
وضعیت موسیقی و موسیقیدانان در حکومت پادشاهان قاجار 4
بخش دوم
رابطه نی نوازان و تحولات شکل گرفته در موسیقی قاجار 12
معرفی نی نوازان در دوره قاجار و شرح زندگی آنها 14
تاریخچه مختصر ساز نی 14
نوازندگان نی در دوره قاجار 19
بخش سوم
آوانگاری تعدادی از نواختههای نی نوازان قاجار 26
عراق ماهور، صفدرخان 27
آواز بیات ترک، نائب اسدالله 29
تصنیف گیلکی و رنگ، نائب اسدالله 31
آواز بیداد، نائب اسدالله 33
رنگ فرح، اکبرخان 34
آواز اصفهان، نائب اسدالله 37
آواز دشتی، نائب اسدالله 38
آواز اکبرخان 39
تصنیف بیداد، نایب اسدالله 40
نتیجه گیری 42
منابع 45
ضمائم 46
چکیده انگلیسی 46
عنوان انگلیسی 47
چکیده:
این پایاننامه به «بررسی وضعیت موسیقی و نینوازی در دوره قاجار» میپردازد. موضوع این رساله در بین سالهای (1345-1210ق) عمدتاً دربار تهران واصفهان را دربرمیگیرد. در این رساله باتوجه به بررسیهایی که صورت گرفت نشان میدهد ساز نی یکی از متداولترین سازهای موسیقی کلاسیک ایرانی است و نوازندگان این ساز به صورت تکنوازی و گاهی به صورت همنوازی فعالیت میکردند و نوازندگان تحت حمایت دربار بودهاند. اکثر این نوازندگان اصفهانی بوده و شیوه نوازندگی آنان تحت تأثیر مکتب اصفهان است. از تصاویر و صفحات ضبط شده مشخص گردید که از نی کوتاه بیشتر استفاده میشده و نی بین دو دندان جلویی قرار میگرفته، نوازندگان در این دوره در معرفی و شناخت این ساز و ورود به دربار نقش بسزایی داشتهاند.
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 763
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0